Hem votat els quatre pressupostos!
La legislatura que tancarem la primavera vinent ha destacat per la seva gran inestabilitat política (tres alcaldes i més governs) però, alhora, per aprovar cada pressupost dins de l'any anterior, donant una sòlida estabilitat de gestió econòmica municipal, una garantia de continuïtat de serveis i inversions i també - som socials - una seguretat a empleats i proveïdors.
Se'ns pot acusar del que cada rival o defraudat vulgui, però PAU ens enorgullim d'haver contribuït a millorar la tranquil•litat econòmica permanent de l'Ajuntament d'Altafulla: votant cadascun dels pressupostos i ordenances fiscals. Dos des del Govern: presentant-los i argumentant el + 40% de taxa d'equilibri a brosses per al 2009 i el manteniment del tipus de l'IBI al 0,9 des de 2008 a 2010. Tant al pressupost per a 2008 com per al que lleguem a la pròxima legislatura havíem acabat de sortir del Govern...
La presentació al nº passat de l'evolució del pes relatiu anual dels grans capítols d'ingressos i despeses durant el període 2005-2009 liquidat i els pressupostos inicials de 2010 ens permet adonar-nos que els dos darrers pressupostos repeteixen els pesos relatius de capítols de despeses de 2007. Així podem encara fer més palesos els canvis en l'estructura dels ingressos: entre 2007 - 2011: + 24,14 punts percentuals en l'aportació dels impostos directes. En impostos indirectes: - 8 punts. Les taxes: - 4,26. En transferències corrents el contrast és superat: - 9,44.
Les quantitats absolutes de variació entre els tres principals capítols de despesa corrent de 2007 i 2011 amb el mateix pes relatiu és aquest:
Personal: + 18,5%; béns corrents i serveis:+ 23,48;transferències corrents: + 15,66%
Total despesa corrent entre 2007-2010: + 1.021.680 e. (+ 17,84).
Hem comparat cap i cua de legislatura; on PAU sempre ha demostrat el seu nom: Altafulla Unida, fent pinya per aprovar els pressupostos, dins i fora del tronc del Govern! L'altre grup amb nom semblant (AUPA) els ha votat tots en contra...
(article per al nº 96 de la Plaça del Pou)
El nacionalisme moderat de CiU també guanya a Altafulla les eleccions nacional al Parlament de la Generalitat de Catalunya amb 765 vots // 35,9% ( + 256 vots // + 8,6 punts percentuals), seguit del derrotat PSC amb 346 vots // 16,3% ( - 59 vots // - 5,5 punts percentuals).
La seqüència de vots anterior, comparada de CiU i del PSC ha sigut:
1999: 487 vots de CiU CiU vs. PSC, 514 (llista única amb IC però no EiUA)
2003: 493 vots CiU vs. PSC, 489 vots.
2006: 509 vots Ciu vs. PSC, 405 vots.
El PP amb 296 vots // 13,9% puja 82 vots i 2,4 punts percentuals just supera els vots independentistes: 162 vots d'ERC // 7,6% + 124 d'Hèctor L.Bofill // 5,8% + 8 de RI = 294 vots. El 2006, ERC aplegà 359 vots i el 19,3%.
ICV segueix per sobre del 200 vots i frega el 10%. N'ha perdut 10, només: 202 vots aquest 28-N que tanca el cicle de Goven de l'esquerra plural que ha invertit a Altafulla durant el seu septenni fins a 12 milions 600 mil euros... (veure blog 12/4/2010)
Maria Porter i Moix esdevindrà filla adoptiva de la Vila d'Altafulla per acord del Ple i a proposta del Centre d'estudis, l'Ateneu Cultural de Dones, el Cercle Artístic i l'esplau d'Altafulla.
Al Ple de novembre ens abstenim de reprovar Jano Francino com a regidor de MMCC: reconegué el seu error i garanteix la publicació de l'article a l'immediat nº de la Plaça del Pou (per bé que es reserva portar-lo al jutjat...). El vot de qualitat del tercer alcalde tomba la reprovació que vam signar però no votar. També vam recomanar no donar a la publicació l'escrit en calent o per un rampell perquè escriure és parlar amb més oportunitats de rectificació de tons i de continguts...
Les darreres modificacions de crèdit de l'any aprovades al Ple apliquen 99.369 e. de romanent. Amb l'abstenció d'AA/ABG i el vot en contra d'AUPA el nº 15 que amplia les partides de manteniment d'edificis en 30 mil euros i la d'enllumenat públic en 40 mil mercès a l'aplicació de romanent.
El nº14 aplica la indemnització de l'assegurança (5.901 e.) pel robatori a la central de l'emissora a la torre del telégraf de sant Antoni, afegint-hi 2.547 e. de romanent per a sumar el cost del nou equipament millorat (8.448 e + mil ja pressupostats).
El nº17 dota la partida per a la rehabilitació del PIJ aprovada al Ple d'abril, per valor de 29 mil euros. Procedent de la subvenció, a la meitat de l'obra, de la Secretaria General de Joventut podem ingressar 10.178 e.; la resta és finançada amb 16.822 e. de romanent i 2 mil e. de la partida de transferències a famílies i institucions sense ànim de lucre.
El decret d'alcaldia aprovà el nº 16 aplicant subvencions: 11.600 e. d'Ensenyament (dels 40.500 e. a rebre) a propostes de la direcció de l'Escola de Música (encara sense reglament); 2.300 e. d'aportacions de particulars a la FM de sant Martí com a ingrés a Turisme - no a Festes perquè no hauria permès aplicar-lo a despesa...; de la Diputació: 2.729 e. de la Diputació a Medi Ambient + 1.994 e. per a mobiliari de biblioteca (dels 8.149 e. de Cultura assolits) + 1.995 e. per a millora de serveis informàtics.
Per unanimitat el Ple ratifica Pilar Pascual Martín com a jutge de pau suplent.
J.M.Pérez reconeix l'aportació del nostre regidor al programa de la FM: consignació del ball i espectacle infantil a la Violeta; del dinar de la Llar de Jubilats i dels cercaviles dins els convenis amb les entitats.
El C.D.Altafulla va empatar a tres a Banyeres i perd al Catllar com a local amb La Riera. Només tenim 6 punts.
Joan Tapia analitza la forta derrota del PSC: "Perquè no ha sabut mantenir el timó, no ha dominat els seus aliats, l'entesa amb ZP no ha garantit l'Estatut (i això els desllueix com a partit catalanista) i la crisi el castiga. Però n'hi ha més: en la campanya electoral, Montilla va haver de dir que no li agradava el seu govern (que no repetiria el tripartit) i que ell no es tornaria a presentar.
En suma, el PSC sabia que perdia i a més dimitia; per la qual cosa era lògic, inevitable, que el vot central de la societat es dirigís cap a CiU i un líder que havia aguantat dos fracassos successius. Era impossible que el electors emigressin amb força a partits respectables però allunyats de la centralitat, com el PPC, ERC o ICV.
Però potser el motiu principal del fracàs socialista no és només la falta d'un discurs creïble (no contradictori), sinó també no haver defensat un projecte clar. El PSC s'ha dedicat a intentat gestionar una aliança complicada i una obra de govern més positiva del que es diu, però no ha estat capaç de comunicar ni la seva proposta pròpia ni la seva relació amb el PSOE i ZP. El Govern no ha tingut un portanveu amb autoritat, però l'aparell de Nicaragua tampoc ha estat a l'altura".
La legislatura que tancarem la primavera vinent ha destacat per la seva gran inestabilitat política (tres alcaldes i més governs) però, alhora, per aprovar cada pressupost dins de l'any anterior, donant una sòlida estabilitat de gestió econòmica municipal, una garantia de continuïtat de serveis i inversions i també - som socials - una seguretat a empleats i proveïdors.
Se'ns pot acusar del que cada rival o defraudat vulgui, però PAU ens enorgullim d'haver contribuït a millorar la tranquil•litat econòmica permanent de l'Ajuntament d'Altafulla: votant cadascun dels pressupostos i ordenances fiscals. Dos des del Govern: presentant-los i argumentant el + 40% de taxa d'equilibri a brosses per al 2009 i el manteniment del tipus de l'IBI al 0,9 des de 2008 a 2010. Tant al pressupost per a 2008 com per al que lleguem a la pròxima legislatura havíem acabat de sortir del Govern...
La presentació al nº passat de l'evolució del pes relatiu anual dels grans capítols d'ingressos i despeses durant el període 2005-2009 liquidat i els pressupostos inicials de 2010 ens permet adonar-nos que els dos darrers pressupostos repeteixen els pesos relatius de capítols de despeses de 2007. Així podem encara fer més palesos els canvis en l'estructura dels ingressos: entre 2007 - 2011: + 24,14 punts percentuals en l'aportació dels impostos directes. En impostos indirectes: - 8 punts. Les taxes: - 4,26. En transferències corrents el contrast és superat: - 9,44.
Les quantitats absolutes de variació entre els tres principals capítols de despesa corrent de 2007 i 2011 amb el mateix pes relatiu és aquest:
Personal: + 18,5%; béns corrents i serveis:+ 23,48;transferències corrents: + 15,66%
Total despesa corrent entre 2007-2010: + 1.021.680 e. (+ 17,84).
Hem comparat cap i cua de legislatura; on PAU sempre ha demostrat el seu nom: Altafulla Unida, fent pinya per aprovar els pressupostos, dins i fora del tronc del Govern! L'altre grup amb nom semblant (AUPA) els ha votat tots en contra...
(article per al nº 96 de la Plaça del Pou)
El nacionalisme moderat de CiU també guanya a Altafulla les eleccions nacional al Parlament de la Generalitat de Catalunya amb 765 vots // 35,9% ( + 256 vots // + 8,6 punts percentuals), seguit del derrotat PSC amb 346 vots // 16,3% ( - 59 vots // - 5,5 punts percentuals).
La seqüència de vots anterior, comparada de CiU i del PSC ha sigut:
1999: 487 vots de CiU CiU vs. PSC, 514 (llista única amb IC però no EiUA)
2003: 493 vots CiU vs. PSC, 489 vots.
2006: 509 vots Ciu vs. PSC, 405 vots.
El PP amb 296 vots // 13,9% puja 82 vots i 2,4 punts percentuals just supera els vots independentistes: 162 vots d'ERC // 7,6% + 124 d'Hèctor L.Bofill // 5,8% + 8 de RI = 294 vots. El 2006, ERC aplegà 359 vots i el 19,3%.
ICV segueix per sobre del 200 vots i frega el 10%. N'ha perdut 10, només: 202 vots aquest 28-N que tanca el cicle de Goven de l'esquerra plural que ha invertit a Altafulla durant el seu septenni fins a 12 milions 600 mil euros... (veure blog 12/4/2010)
Maria Porter i Moix esdevindrà filla adoptiva de la Vila d'Altafulla per acord del Ple i a proposta del Centre d'estudis, l'Ateneu Cultural de Dones, el Cercle Artístic i l'esplau d'Altafulla.
Al Ple de novembre ens abstenim de reprovar Jano Francino com a regidor de MMCC: reconegué el seu error i garanteix la publicació de l'article a l'immediat nº de la Plaça del Pou (per bé que es reserva portar-lo al jutjat...). El vot de qualitat del tercer alcalde tomba la reprovació que vam signar però no votar. També vam recomanar no donar a la publicació l'escrit en calent o per un rampell perquè escriure és parlar amb més oportunitats de rectificació de tons i de continguts...
Les darreres modificacions de crèdit de l'any aprovades al Ple apliquen 99.369 e. de romanent. Amb l'abstenció d'AA/ABG i el vot en contra d'AUPA el nº 15 que amplia les partides de manteniment d'edificis en 30 mil euros i la d'enllumenat públic en 40 mil mercès a l'aplicació de romanent.
El nº14 aplica la indemnització de l'assegurança (5.901 e.) pel robatori a la central de l'emissora a la torre del telégraf de sant Antoni, afegint-hi 2.547 e. de romanent per a sumar el cost del nou equipament millorat (8.448 e + mil ja pressupostats).
El nº17 dota la partida per a la rehabilitació del PIJ aprovada al Ple d'abril, per valor de 29 mil euros. Procedent de la subvenció, a la meitat de l'obra, de la Secretaria General de Joventut podem ingressar 10.178 e.; la resta és finançada amb 16.822 e. de romanent i 2 mil e. de la partida de transferències a famílies i institucions sense ànim de lucre.
El decret d'alcaldia aprovà el nº 16 aplicant subvencions: 11.600 e. d'Ensenyament (dels 40.500 e. a rebre) a propostes de la direcció de l'Escola de Música (encara sense reglament); 2.300 e. d'aportacions de particulars a la FM de sant Martí com a ingrés a Turisme - no a Festes perquè no hauria permès aplicar-lo a despesa...; de la Diputació: 2.729 e. de la Diputació a Medi Ambient + 1.994 e. per a mobiliari de biblioteca (dels 8.149 e. de Cultura assolits) + 1.995 e. per a millora de serveis informàtics.
Per unanimitat el Ple ratifica Pilar Pascual Martín com a jutge de pau suplent.
J.M.Pérez reconeix l'aportació del nostre regidor al programa de la FM: consignació del ball i espectacle infantil a la Violeta; del dinar de la Llar de Jubilats i dels cercaviles dins els convenis amb les entitats.
El C.D.Altafulla va empatar a tres a Banyeres i perd al Catllar com a local amb La Riera. Només tenim 6 punts.
Joan Tapia analitza la forta derrota del PSC: "Perquè no ha sabut mantenir el timó, no ha dominat els seus aliats, l'entesa amb ZP no ha garantit l'Estatut (i això els desllueix com a partit catalanista) i la crisi el castiga. Però n'hi ha més: en la campanya electoral, Montilla va haver de dir que no li agradava el seu govern (que no repetiria el tripartit) i que ell no es tornaria a presentar.
En suma, el PSC sabia que perdia i a més dimitia; per la qual cosa era lògic, inevitable, que el vot central de la societat es dirigís cap a CiU i un líder que havia aguantat dos fracassos successius. Era impossible que el electors emigressin amb força a partits respectables però allunyats de la centralitat, com el PPC, ERC o ICV.
Però potser el motiu principal del fracàs socialista no és només la falta d'un discurs creïble (no contradictori), sinó també no haver defensat un projecte clar. El PSC s'ha dedicat a intentat gestionar una aliança complicada i una obra de govern més positiva del que es diu, però no ha estat capaç de comunicar ni la seva proposta pròpia ni la seva relació amb el PSOE i ZP. El Govern no ha tingut un portanveu amb autoritat, però l'aparell de Nicaragua tampoc ha estat a l'altura".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.