Altafulla amb tota la il·lusió

17/7/10

El 2009 la Central de Biblioteques de TGN / Cooperació Cultural de la Generalitat ha invertit 68.252 e. per a la nostra progressiva integració al Sistema de Lectura Pública: 22.145 e. en adquisició de fons + 3.190 en equipament informàtic + 42.916 e. en processos d'informatització.

Dijous 8 de juliol vam lliurar les claus a les entitats amb local / espais cedits al Centre del Comunidor. Ambient alegre i relaxat, amb l'assistència de l'alcalde, els regidors de Govern de territori, cultura i esports, i els d'AUPA i ERC.
El mostre regidor elaborà un petit dossier on consta la cronologia i plànols de distribució; s'hi afegí la descripció, despeses i superfícies elaboat per l'arquietcte prejectista i director de l'obra Xavier Mercadé.

I) Cronologia d'acords formals municipals vers el Centre d'Entitats del Comunidor d'Altafulla:

dilluns, 19 de gener de 2009: Ple extraordinari per a decidir el projectes altafullencs amb càrrec al FEIL del Govern del PSOE (781.403 e. per a la població de 4.415 censats, segons Decret-Llei 9/2008, de 28 de novembre)

Aprovació inicial urgent del projecte i del plec de clàusules. Vots a favor del Govern: alcalde J.M.Gené i Cristina Magriñà (PSC), J.M.Pérez Roigé (Ideal), Conxita Navarro (PPC), F.Blanc (PAU) i Jano Francino (no adscrit). Abstencions de Francesc Farré i Marisa Méndez-Vigo (ABG), Eva Martínez (AUPA) i J.M.Alasà (ERC) - representant de l'oposició a la mesa de contractació. Per unanimitat del Ple sí que fou aprovat el projecte i clàusules del projecte de construcció del col•lector d'aigues pluvials al c/ Denna - Via Hercúlea.

Amb només l'abstenció d'AUPA i ERC, el Ple extraordinari aprova el projecte d'inversió a finançar amb càrrec al FEIL integrat per aquelles dues obres: Centre d'Entitats: 581.486,55 e + Col•lector de Baix a Mar: 199.916,42 e.

A la Comissió de Territori al Consell Sectorial de Cultura del dijous 15 de gener fou ensenyat el projecte redactat per l'arquitecte Xavier Mercadé. Les entitats ja ubicades al Comunidor van ser assabentades i consultades prèviament. La formació de la voluntat dins del Govern s'escaigué a finals de 2008.

10 de febrer: Resolució autoritzant-ne el finançament dels projectes. Al mateix full consta l'actuació al passeig de les Escoles a Breda (el poblet escenari de VentdelPla) per valor de 102.635,84 e.

24 febrer de 2009: Resolució d'alcaldia d'Altafulla (Decret 09022404) aprovant l'expedient de modificació de crèdits 1/2009, aplicant la generació d'ingressos mercès al FEIL a les partides per a les despeses d'inversió acordades.

16 de febrer: Informe de l'arquitecte redactor del projecte Xavier Mercadé de preus complementaris: 38.654,53 e. = 10.347,59 e. per a la retirada i reciclatge del fibrociment existent a l'obra + 8.188,42 e d'adequació i suport del mur existent + 11.991.25 e. de mobiliari interior + 8.127,27 e. d'adequacions exteriors. Total: 53.358, 71 e. inclosos 13% de despeses generals, 6% de benefici industrial on aplicar el 16% d'iva.

3 de març: La Junta de Govern local aprova l'expedient de contractació, l'adjudicació per procediment obert i la conovocatòria pública per a l'execució de l'obra Centre d'Entitats mantenint el pressupost inicial.

6 de maig: Resolució d'alcaldia, per Decret 09050602, adjudicant provisionalment la construcció del Centre d'Entitats a l'empresa BECSA, SAU (442.067,59 e de preu de contracte + 70.730,81 e d'iva).

19 de maig: Resolució d'alcaldia, per Decret 09051901, adjudicant definitivament l'obra i designant Xavier Mercadé com a director facultatiu per a l'execucó de les obres.

24 de març de 2010: Memòria de secretaria de l'obra per al FEIL del Ministeri d'Administracions Públiques o Política Territorial

S'hi certifica els 26 nous llocs de treball generats:

2 de BECsa + 14 de Gourrama (tots d'origen magrebí) + 7 d'O.C. Sánchez López (5 magrebins) + 2 de Luis Fuentes s.l. + 1 de Roure Natural s.l.

4 des de juliol, 1 des d'agost , 6 des de setembre, 5 des d'octubre, 4 des de novembre de 2009, 5 de des febrer de 2010 fins a final d'obra. 1 de juliol de 2009 a finals de gener de 2010.

L'empresa constructura facturà 6 certificacions, des de 14 de setembre de 2009 a 26 de febrer de 2010. També la dels preus complementaris.

7 d'abril: Resolució d'alcaldia, per Decret 10040700 aprovant els preus complementaris

28 de maig: Ple que n'inclou l'aprovació inicial del Reglament regulador dels drets i deures derivats de la utilització del Centre d'Entitats. Hi voten en contra els dos regidors d'ABG.

1 de juliol: signatures de convenis de cada entitat, sobre plànol indicatiu d'espais propis o compartits i la distribució exacta dels veïnatges:

8 de maig de 2010: acte protocolari de lliurament de claus a cada entitat. Cultura: Ateneu de Dones d'Altafulla, Sardanistes, Bastoners, Lynk. Esports. Penya Ciclista, Futbol Sala, Atletes d'Altafulla. Participació: Banc del temps. Sala comuna de la planta baixa (abans reunions a la Biblioteca)

II) El cost total, de 566.157 e. ( 488.066,5 e + 16% d'iva), íntegrament subvencionat pel FEIL de 2009 del Govern del PSOE, dins les mesures keynesianes d'estímul de l'economia amb inversions públiques.

III) Situat en la mateixa ubicació que aquelles prefabricades estatge dels treballadors de la nuclear d'Ascó convertides durant la segona legislatura de l'Alcalde Pijuan en locals de la Penya Ciclista i després de l'Ateneu de Dones, consta de planta baixa amb tres sales de 40 m2 i fins a 8 trasters + planta primera amb sis sales entre 15-21 m2.

La Sala 1 esdevés d'Actes, succeint la funció de la Biblioteca; les 2 i 3 sumant 80,30 m2 corresponen a l'Ateneu de Dones per desplegar els seus consolidats cursets; també com a local social disposen de la sala Groga de 20 m2.

La Penya Ciclista tondrà el local social a la Sala 5 o Vermella, de 20,7 m2, i per a la Penya Solidària una saleta dels baixos davant lavabos de 5,3 m2.

El Futbol sala, amb 21,2 m2 la sala 2 o Marró.

Els balls tradicionals dels Bastoners, la sala 6 o Verda de 19,5 m2.

La sala taronja o 3, de 15,6 m2 serà compartida pels Sardanistes i els Atletes. I la 4 o Blava pel Consell de Participació, Link - Cine Club i el Banc del temps...


Dues instàncies presentades el passat dimarts 13 de juliol exposen les queixes de PAU i en sol•liciten el redreçament del nostre Govern Municipal:

En la primera, el destinatari és el nostre alcalde, a qui expressem el disgust per dos fets dels quals ens hem hagut d'assabentar: la contractació d'una muller d'un vinticinctenari treballador després d' inadmissibles pressions + el bloqueig del lliurament de cartes de convit als pares de l'escola de Música per a 3 Concerts i Festivals. També el nostre enuig per la no aplicació del dictamen favorable de la Comissió d'Hisenda pel que fa a contractacions temporals de personal. Remarquem la constatada consciència que el Govern no actuem coordinats i decidint per majories. Per últim, exposem la queixa per la inadmisible votació al Ple de la Moció d'Ideal (= deslleial) per a desautoritzar la ineludible gestió de programació de Cultura i Festes de manteniment de Qualitat d'oferta + per segon bloqueig a l'accés del convilatà compromès Estevi Giralde a col•laborar al Govern (oferta del regidor de Turisme perquè n'assumís la gerència...)

Com a mesura sol•licitem de redreçar l'actual i cronificada dinàmica del Govern: mitjançant reunions setmanals dimarts a les 17h. on coordinar-nos i assincerar-nos. Per tal que la convivència i acció del NOSTRE Govern Municipal sigui més plaent, gratificant i amical sense més sorpreses desenganyants.

En la segona, el nostre regidor en la seva condició de Regidor de barri, ens adrecem al regidor de Via Pública, col•lega de govern, exposant-li que encara no hem encetat la lògica / lleial coordinació entre nosaltres, ni actuat a la plaça Martí Royo amb reparacions puntuals i retolacions. També li reclamem l'aplicació de l'acord verbal de supressió de la prohibició de circulació de canalleta amb bicicletes a la plaça del Pou.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.