Altafulla amb tota la il·lusió

16/10/09

El grup infantil i juvenil de percussió de l’escola de Música i Arts de Bielefeld (Westfàlia del nord) actuà a la Violeta i a la plaça dels Vents.

Fins el diumenge 22, d’aquest octubre, romandran de vacances i assajos a Altafulla, on les famílies han llogat un seguit d’apartaments a Europe Service. Actuaran també a TGN, Salou, Sitges, Coma-ruga, etc. L’impulsor de la iniciativa turístico-cultural i de pedagogia musical n’ha estat el director del grup “Bi-cussion” (Germanys biggest Percussion-Xylophon-Marimbaphon Drum-Ensemble) de la Musik- und Kunstschule Bielefeld. Jörg Prigniltz s’atençà fa un temps a l’Escola de Música on fou atès pel nostre alcalde (estudiant de cello) i la directora, Núria Rimbau, prou coneixedora de l’alemany; del contacte en nasqué el projecte d’estada finalment tan ben reexit. L’ànima del grup de percussionistes i xilofonistes, de petit, s’hostatjà amb la seva família en un apartament de primera línia Baix a Mar; també en recorda els pollastres a l’ast del “Francesco”.
La tarda de l’esmentat darrer dia de la seva estada altafullenca, diumenge 22, a partir de els 6 de la tarda, un concert / pica-pica culminarà les seves vacances de música, sol i platja.

Al ple de setembre fou notificat l’expedient de crèdit nº 17 / 2009 de majors ingressos a Turisme, Joventut i MM de Comunicació

Acordat per decret d’alcaldia el 28 d’agost, aplica majors ingressos mercès que se n’han registrat provinents de nous ingressos per sobra dels pressupostats. En total fins a 32.749 e., per bé que només se’n destinen a ampliació de crèdits 29.050 e.
En detall, dels 3 mil procedents de Turisme de la Torre per l’ús del trenet + els 9.950 assolits de la Diputació, mercès a les gestions del regidor Jano Francino, en són destinats a ATECA per a la despesa altafullenca del trenet turístic 9.350 e.; així el pressupost final de la partida 751- 48900 arriba als 13.851 e. Per a actes de l’agermanament de Roviano, les donacions de particulars assolides per valor de 1.800 e. resten aplicades a la partida 751 – 22609.
La D.G de Joventut de la Generalitat ens ha subvencionat amb 8.000 e. finalistes per al PIJ, que en permet sumar-ne 13.000 e. per a la seva partida específica de despeses 463 – 22608.
En l’àmbit de l’àrea de Mitjans de Comunicació els ja anunciats majors ingressos en taxes de publicitat ( 4.087 e. a l’emissora 107,4 FM + 5.912 e. a la revista Plaça del Pou) han estat incorporats per a garantir-ne la mensualitat del butlletí municipal ( 6.900 e., partida 521 – 22709 acumulant 21.900 e.) i altres despeses externalitzades de l’àrea ( 3.000 e. a la 521 – 22711; fins arribar als 8 mil e.)

Com cada octubre, el Nou Govern assumeix el pagament definitiu dels deutes arrossegats d’anys anteriors: 62.011 e. de tancament de la construcció del Jardí d’Infància de l’Hort de Pau + 68.994 e.

En el cas de l’equipament inaugurat la primavera de 2007, proposarem a la Comissió d’Hisenda, el seu dictamen, i al Ple, l’acord definitiu, per a l’aprovació del reconeixement extrajudicial de crèdits del total de 13 factures dels extres, datades el novembre de 2007… Aquesta decisió ha estat precedida pel retorn de la quantitat dipositada per l’empresa Gulinves s.l. en concepte de fiança, la qual cosa representava el implícitament l’acceptació municipal definitiva de les obres. Significa el reconeixement extrajudicial de crèdits 03 / 2009 (factures impagades) i el de modificació de crèdits 21 / 2009 ( incorporació d’assignació)
Els 62.011 e. s’aplicaran a la partida d’inversions 432 – 62210 i procediran donant-los de baixa de la 442 – 46503 pressupostada per al pagament del servei de recollida d’escombraries al Consell Comarcal, que amb el canvi de sistema de facturació figura com a despesa extrapressupostària, alliberant-ne l’assignació prevista.
També d’aquesta font de romanent de tresoreria bestret, hi pouem 62.144 e., que es justifiquen en… i es distribueixen per…:
Expedient en aprovació i comptabilització extrajudicial de crèdits nº 2 per un total de 68.993, 88 e. // modificació de crèdits nº 20, sumant aquells necessaris 62 mil i escaig:
A) 9.695 e. d’IVA d’escriptura de cessió pis d’Incasol al c) Boga // 15 mil e. a la partida 121 – 225
B) 13.801 e. d’educació ambiental de Limonium, factura de gener de 2007 + 18.119 e. per projectes de remodelació de voreres de 9 carrers de Baix a Mar facturades per l’enginyer Rafael Cabré // 20 mil e. a la 121 – 22706
C) Per la vigilància del pavelló l’agost de 2008 a Vicsan, 4.273 e. // 6 mil a la 432 – 22709
D) 8.645 e. de resta pendent de l’alarma al pavelló a Chubb Iberia s.a. + projecte de legalització del pavelló per Vicsan, 13.340 // 21.144 e. incorporats a la partida 432 – 62 208
E) Per l’estudi topogràfic previ a la rehabilitació del camp de futbol, d’agost de 2007, 719 e. facturats per Excavacions J.M.Sanz s.l. // ja disponible a la 432 – 63221
F) A l’Ateneu Cultural de Dones d’Altafulla, pels espectacles de sant martí de 2008 : 400 e. // també disponibles a la 454 – 22607.

El nou president d’ADARCA mitjançant un escrit s’adreça a l’Alcalde i a la Comissió de Govern per a “vengo a instarle que sin más dilación y al recibo de la presente”:

“1. Inicie todas las actuaciones pertinentes y apropiadas desde su Ayuntamiento con la finalidad que la Dirección General del Cadastro del Ministerio de Hacienda proceda a dejar sin efecto la subida del IBI que se viene aplicando a los vecinos de Altafulla a partir del ejercicio de 2006. (Comentari: de l’IBI, el seu “tipus” és competència municipal; des del 2008 situat en el 0,09 i que per al 2010 no hem pogut baixar per no comprometre l’equilibri pressupostari ; la “base” aplicable de valoració cadastral sí que pertoca al Ministeri d’Hisenda. Per cert, el primer tram de les deu anualitats fins a computar el total de la base cadastral l’hem pogut aplicar el 2007; el 2006, l’esmentada D.Gral. n’aprovà les polèmiques noves valoracions amb radical independència de criteris i de competència, sense cap participació municipal, que només en reclamà la revisió, antiquada procedent del 1989).

2. Que asimismo sus actuaciones alcancen a que dicha D.G. del Cadastro proceda a revisar las bases por la cuales se fijaron finalmente las cuantías impositivas sobre los bienes de los ciudadanos afectados (Efectivament en té la competència i l’Ajuntament té la potestat de demanar-ne altre cop la revisió, però dins del terminis establerts: després dels primers cinc anys: el 2011, electora… L’IBI s’aplica al propietari titular…, no al ciutadà en general)

3. Que asimimismo y sobre la parte del impuesto que el Ayuntamiento tenga capacidad de disposición, se proceda a dejar sin efecto la misma, volviendo a la situación anterior y ello sin perjuicio que en el interín se mantengan cuantas reuniones sena necesarias con la asociación que presido con la finalidad de acordar un punto aceptable para todos en las presentes circunstancias. (Suposem que vol dir que tornem al tipus del 0,085… La interlocució negociadora bàsica s’escau a la Comissió d’Hisenda i al Ple, entre els regidors dels grups electes… Una associació, amb la seva presidència, actua com a grup de pressió / lobby d’interessos, però mai al mateix nivell de legitimitat i facultats legals que els membres del Ple Municipal, protagonistes de la Democràcia Representativa, els quals podem evidentment vehicular les posicions, arguments i protestes associatives “particularistes”, en llenguatge d’Ortega y Gasset).

4. Que informa de sus gestiones a esta asociación y nos convoque al objeto indicado anteriormente. (Ja queda dit qui ha de ser cadascú…)

Acaba el president d’ADARCA amb el “suplica” demanant el “abriendo una mesa de diálogo con la representaciónde ADARCA con la finalidad de alcanzar un acuerdo aceptable para todos”.
Tant en l’entrada com en la cloenda de l’escrit qualifica la “la subida actual de IBI” amb “resultado CONFISCATORIO y exorbitante”. Pel que se’ns exposà, per part de l’advocat d’ADARCA, aquest caràcter confiscatori de l’IBI, amb les noves bases cadastrals, resultava de la següent previsió de futur a llarg termini: calculant el pagament (mantenint el tipus; amb la base íntegra de 2016) durant 20-25 anys seguits, per tant del 2016 al 2036 0 2041: la multiplicació resultant IBI al 2016 x 20 o 25 donava com la valoració del propi pis. El seu preu de l’havia fet pagar, sumant els 20 – 25 anys, l’IBI municipal. Sembla un escenari exagerat quan no apocalíptic, que desenfoca el que de fet ens preocupa: el % del pressupost familiar, destinat anualment al pagament de l’IBI.

A títol personal del regidor de PAU, sense comprometre o suposar les opinions de la resta de membres del Nou Govern, no pot callar-se que el registre lingüístic del text traspua mentalitat encara per adaptar als codis de perspectiva i expressió de l’Estat Social, Democràtic i de Dret, i de les Autonomies per al ventall de les tres nacionalitats i les regions encetat per la Constitució. El castellà després del ministre Fernández Ordóñez, instaurador de la fiscalitat durant la Transició, i negociador sobre les bases americanes sense abandonar-lo per l’ús de l’anglès, s’expressa en prosa forense no tan anacrònica… oi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.