Altafulla amb tota la il·lusió

25/5/09

Modificacions de crèdits al ple de maig

Nou mètode de pagament del servei de brosses al Consell Comarcal

Un cop aprovada per la Comissió Especial de Comptes la liquidació de l’any passat toca posar-se al dia d’immediat amb l’provació de factures pendents, i el mètode per a pagar-les, enderrerides de l’any ja tancat amb càrreg al nou.
Quan una factura no ha tingut partida de despesa al pressupost de l’any corresponent doncs llavors es converteix en “extrajudicial de crèdit”. Precisament les més significativa de les heredades de 2008, perquè també en tenim de 2007 amb l’empresa constructora de la Llar d’Infant de l’Hort de Pau pendent de tancar la recepció d’obra definitiva, correspon a les factures del servei d’escombraries a cura del Consell Comarcal (CCT) dels mesos de juliol, agost i setembre ( 64.922 e. + 72.615,8 e + 53.368,9 e.) que sumen 190.906,92 e. La comissió d’Hisenda del tercer dimarts d’aquest maig les hem reconegut per unanimitat.
Però sense que li assignessim la lògica modificació de crèdit d’ingressos per assumir-la, com vam haver d’aplicar a les altres factures pendents i a les sobrevingudes a començaments d’aeusts 2009. El motiu no és d’altre que el sistema de pagaments del servei de recollida de brosses pel CCT ha canviat radicalment: hem passat de rebre factures mensuals amb molt retards ( encara no han arribat le dels mesos d’ocotubre a desembre de 2008) a haver de pagar cada trimestre de 2009 , a compte, el 80% del facturat al període corresponent de 2008. El 20 d’abril, el 20 de juliol, el 20 d’octubre i el primer de 2010 la liquidació definitiva de l’any 2009. Per una xifres aproximades de 135 mil euros trimestrals. Fou un acord del Consell d’Alcaldes del CCT el febrer passat.
Aquests nous pagaments trimestrals seran comptabilitzats amb caràcter extrapressupostari ( un sumant trascendent per al càlcul del romanent de tresoreria a final de l’any) per la qual cosa totes les factures de 2008, les ara reconegudes de juliol a setembre i les que vinguin dels mesos restants, seran pagades des de la partida de despeses 442-46503 per a les brosses de 2009.

Esplet de modificacions de credit de detall

Anem ja a les modificacions de crèdit pròpiament dites:
02/09: dins les partides 222, donar de baixa per anul·lació de la -214 ( de manteniment de material de transport ) 3.248 e. dels 6 mil inicials per tal de traspassar-los com a crèdit extraordinari a la d’inversions -62400 per tal de comprar dues motos que supliran el vell cotxe Toledo que l’any passat va reclamar 4 mil e. de reparacions. Les dues àgils i d’intervenció immediata noves motos s’afegeixen als dos cotxes Peugeot, a renting a 4 anys. D’acord amb les explicacions donades pel regidor del servei, el primer tinent d’alcalde J.Mª.Pérez Roigé, a la resta de membres de la comissió d’Hisenda.
03/09: dins de les partides de turisme 751, traslladar 16.500 e. de la -22709 amb crèdit inicial de 21 mil e. a la de transferències -46508 i -46700 per tal d’assumir els convennis turístics dels Castellsde Baix Gaià (10 mil e.) i de la Tarraco Romana (6.500 e.). Dins el darrer Consell Sectorial el regidor Jano Francino ja ens ho bestreié.
04/09: dins les partides de cultura 451 donar de baixa de les -22607 (amb partida inicial de 26.100 e.) i -22608 ( inicial de 3.100 e.) respectivament les quantitats de 8.250 e i 2.500 e. per tal de sumar-ne els 10.750 e. destinats a les transferències de la -48900 ( incial de 1.700 e.). Aquests 10.750 e. estan íntegrament destinats a les entitats culturals amb qui hem signat convenis per garantir-ne el mínim d’actes i el màxim de diligència en el pagament.
05/09: aplicar 4.200 e. del romanent de tresoreria heredat de l’any passat per a la partida 111-48900, de transferència a entitats sense ànim de lucre, per tal de poder pagar les subvencions de 3 mil e.per al sopar popular d’estiu de Brises del Mar i els 1.200 e. pel dinar de l’esplai de Jubilats per sant Martí.
06/09: la dissortada factura de despeses per l’enterrament de la Mª del Mar ha reclamat aplicar 3.013,39 e. del romanent heredat de 2008 per assignar-lo a atencions protocolàries dels òrgans de govern, per acord unànim del Ple aplicat amb tota cura per l’Alcaldia.
07/09: aplicar 5 mil e., del romanent traspassat de 2008 a 2009, a la partida d’inversions de la brigada d’obres i serveis 432-63302 per tal d’assumir el pagament de l’equip de so exclusiu per a actes de màxima oficialitat proveït per l’empresa Electriciat Monclús de la Riera per valor de 4.688,43 e.
08/09: aplicar 1.600 e. del romanent per a la partida de despeses 121-852 per tal d’aportar idèntica quantitat com a aportació del 51% a la creació de l’empresa mixta de Serveis Socials vers la Residència dels Munts.

Per a la pòlissa d’operació de tresoreria de 900 mil e.

09/09: aplicar del romanent 15 mil e. per tal d’aplicar-los a les partides 611-330 i 611-331 assumint 12.750 e. de pagament dels interessos + 2.250 e. per la formalització de la comissió d’obertura de l’operació signada aquest darrer dimarts de maig. Decidida per Decret de l’Alcaldia de 15 de maig, per tal de neutralitzar “el desacompassament en la recaptació dels ingressos i el pagament de les despeses (que) determina una manca de liquiditat a tresoreria. A més, de fer efectius els pagaments ineludibles programats”.
Pel termini de 12 mesos, per aquell import de 900 mil e., amb interès Euríbor + 1% revisat trimestralment, liquidant interessos cada trimestre, concertada amb el Banc BilbaoVizcayaArgentaria.
L’esmentat desacompensament esclatà el 2007 quan, recordem-ho, vam reconèixer com a drets a ingressar fins a menys 500 mil dels pressupostats corrents. I a finals de 2008 ens devien 650 mil e. del propi any + 880 mil dels anteriors!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.