Altafulla amb tota la il·lusió

2/6/08

NORMES PARTICULARS DEL PROCÉS D’ADJUDICACIÓ DE 36 HABITATGES AMB PROTECCIÓ OFICIAL


NORMES PARTICULARS DEL PROCÉS D’ADJUDICACIÓ DE 36 HABITATGES AMB PROTECCIÓ OFICIAL, EN RÈGIM DE COMPRA VENDA, PROMOGUT PER L’INSTITUT CATALÀ DEL SÒL, A LA PROMOCIÓ “HORT D’EN PAU 2ONA FASE”, AL MUNICIPI D’ALTAFULLA.

INFORMACIÓ DELS HABITATGES.

L’Incasol promou la construcció de 36 habitatges amb protecció oficial en règim de compra al municipi d’Altafulla, promoció “Hort d’en Pau 2ona Fase”

Es reserva 1 habitatge adaptat a persones amb discapacitat.

Es reserven 10 habitatges destinats a la gent jove fins a 35 anys.

S’informa que el preu que finalment s’aplicarà serà el que correspongui al mòdul vigent de l’any de formalització del contracte.

Informació superfícies i preus annex 1 i 2

1. MARC NORMATIU

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Llei 13/1989 de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídica de l’administració de la Generalitat de Catalunya.

Reial Decret 801/2005, d’1 de juliol, pel qual s’aprova el pla estatal 2005-2008, per afavorir l’accés dels ciutadans a l’habitatge ( BOE núm. 166, de 13 de juliol de 2005).

Decret 244/2005, de 8 de novembre, d’actualització del pla per al dret a l’habitatge 2004-2007. DOGC de 10 de novembre de 2005. Correcció d’errada al DOGC núm. 4512 de 17 de novembre de 2005.

Decret 166/2006, de 16 de maig, de reestructuració parcial dels departaments de Medi Ambient i Habitatge i Benestar i Família.

Decret 259/2003, de 21 d’octubre, sobre requisits mínim d’habitabilitat en els edificis d’habitatges i de la cèdula d’habitabilitat.


2. PROCÉS D’ADJUDICACIÓ

2.1. Informació i presentació de sol·licituds

L’empresa pública Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA) en virtut de l’encomana de gestió feta pel Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, gestionarà l’adjudicació de 36 habitatges amb protecció oficial en règim de compra a la localitat d’Altafulla.

Les sol·licituds, que s’han de presentar en model normalitzat i adjuntant la documentació requerida, s’han d’adreçar a ADIGSA, i es poden obtenir i registrar a:

AJUNTAMENT D’ALTAFULLA. Plaça del Pou, 1. En horari de registre.

Així mateix, es poden presentar per qualsevol del mitjans previstos a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El termini de presentació de sol·licituds és des del dia 1 al 31 de juliol de 2008, ambdós inclosos.

Per accedir a l’habitatge cal acreditar el compliment dels requisits que s’especifiquen al punt 3 d’aquestes normes particulars.

2.2. Llistes provisionals d’admesos i exclosos

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, aquestes es valoraran d’acord amb la documentació aportada i en base als requisits d’accés previstos al punt 3 d’aquestes normes particulars. Quan estiguin elaborades, les llistes provisionals d’admesos i exclosos es faran públiques a través del taulell d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web d’ADIGSA www.adigsa.net. El termini de exposició de les llistes serà de 10 dies hàbils, durant els quals es podrà presentar reclamacions, acompanyades de la documentació corresponent. Durant aquest termini també s’haurà de presentar la documentació que manqui a la sol·licitud inicial, amb els efectes previstos a l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

2.3. Aprovació de les llistes definitives d’admesos i exclosos

Finalitzat el període de reclamació es valoraran totes les reclamacions presentades en temps i forma, i el director general de Promoció de l’habitatge dictarà la resolució que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Aquesta llista es farà pública a través del taulell d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web d’ADIGSA www.adigsa.net.

Contra la resolució que aprova la llista definitiva d’admesos i exclosos es podrà presentar recurs d’alçada en els termes previstos per la normativa vigent.

2.4 Sorteig

Els sol·licitants admesos seran valorats d’acord amb la documentació presentada i els barems de puntuació establerts en aquestes normes. En el supòsit d’empat en la puntuació entre sol·licitants i que sigui determinant d’adjudicació d’un habitatge participaran aquests en un sorteig per determinar els adjudicataris.

En el cas de que uns dels contingents (habitatges lliures-habitatges per a joves) no quedes cobert els habitatges sobrants passaran a formar part de l’altre contingent.

Tots els que resultin adjudicataris dels habitatges participaran finalment en un sorteig per a l’assignació de l’habitatge concret.

2.5 Llista d’espera

Les persones sol·licitants admeses que no hagin resultat adjudicatàries formaran la llista d’espera, que també s’ordenarà mitjançant sorteig.

La llista d’espera tindrà una vigència de dos anys, sempre en el cas que no es creï amb anterioritat el Registre únic de sol·licitants d’habitatge o que no es faci un altre procés de selecció de la mateixa tipologia, i servirà per cobrir les eventuals baixes que es produeixin entre els adjudicataris seleccionats conforme l’establert als paràgrafs precedents.

Les persones que figurin a la llista d’espera hauran de continuar complint els requisits d’accés referits a nivell d’ingressos i manca de propietats, aprovats per aquestes normes en el moment en què siguin requerits per l’adjudicació. A aquests efectes, es podrà sol·licitar l’actualització de les dades o l’aportació de documents.
En cas de no aportació o de manca d’acreditació del compliment dels requisits d’accés es denegarà l’adjudicació i es requerirà a la persona següent de la llista d’espera.
La publicació de les diferents llistes tindrà el valor de notificació personal a cada sol.licitants i/o adjudicatari/a.

2.6 Resolució d’adjudicació dels habitatges i d’aprovació de la llista d’espera si s’escau.

El director general de promoció de l’Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge emetrà la resolució per la qual s’aprova l’adjudicació dels habitatges i la llista d’espera si s’escau.

2.7 Sobrants
En cas que el procés d’adjudicació finalitzés amb menys sol·licituds admeses definitivament que habitatges te la promoció; o en cas que havent llista d’espera aquesta s’hagi impulsat en la seva totalitat i restin encara habitatges buits a la promoció, s’obrirà un nou període de presentació de sol·licituds que s’establirà per Resolució. Aquesta també determinarà el manteniment o els canvis en els requisits d’accés.

3. REQUISITS D’ACCÉS

Per poder accedir a un d’aquests habitatges cal acreditar el compliment dels següents requisits d’accés:

3.1 Ser de nacionalitat espanyola, o que tenint qualsevulla altra nacionalitat ostentin el permís de residència vigent, concedit per l’Estat espanyol (tot això en el moment de l’inici del termini de la presentació de les sol·licituds)

3.2 Acreditar uns ingressos familiars propis ponderats iguals o inferiors a 5,5 vegades IPREM; (ingressos de l’any 2007. Còmput anual), vegeu la taula d’ingressos màxims; el concepte d’unitat familiar i la forma de comptabilitzar si es superen o no els ingressos màxims permesos

ZONES B:
Famílies 1 membre: 48.048 euros
Famílies 2 membres: 49.534 euros
Famílies 3 membres: 51.664 euros
Famílies 4 membres: 54.600 euros
Famílies 5 o més: 57.889.16€

3.3 Ingressos de la unitat de convivència superiors a 9.000 € en còmput anual de l’any 2007. (ingressos bruts)

3.4 Que les persones de la unitat familiar del sol·licitant i les persones que consten a la sol·licitud no siguin titulars del ple domini o d’un dret real d’ús o gaudi sobre algun habitatge. Aquesta limitació no és aplicable a aquells sol·licitants majors de 65 anys o persones amb mobilitat reduïda que no puguin adaptar el seu habitatge, sempre que l’habitatge del qual siguin propietaris sigui ofert a la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social gestionada per Adigsa i en les condicions que estableix la normativa vigent.
S’exceptua el propietari o copropietari que acrediti de forma fefaent que no pot fer l’ús del seu habitatge. Tampoc s’haurà de ser propietari/a de cap altre immoble, llevat que es tracti d’un traster, garatge o local de negoci dedicat a ús propi, o d’un terreny no urbanitzable.

3.5 Fer una declaració de responsabilitat conforme, si es resulta adjudicatari, es destinarà l’habitatge a domicili habitual i permanent.(model adjunt). Els adjudicataris disposen del termini de tres mesos per ocupar l’habitatge un cop signat el contracte.

3.6 No haver obtingut prèviament finançament qualificat a l’empara de plans estatals d’habitatge, durant els 10 anys immediatament anteriors a la sol·licitud actual.

3.7 Fer una declaració de responsabilitat d’estat civil. (model adjunt). L’han de fer totes les persones majors d’edat que constin a la sol·licitud.

3.8 Que el sol·licitant i/o cosol.licitant acreditin estar actualment empadronats al municipi d’Altafulla i amb una antiguitat ininterrompuda mínima de 5 anys anteriors a comptar des de la data d’inici del termini de presentació de sol·licituds, o que, tot i no estar empadronats actualment, puguin acreditar que van estar empadronats anteriorment al nostre municipi durant 5 anys de manera continuada.


BAREM DE PUNTUACIÓ:

EMPADRONAMENT:

- entre 5 i 10 anys…………………………. 1 punt
- de 11 a 15 anys………………………….. 2 punts
- de 16 a 20 anys………………………….. 3 punts
- de 21 a 25 anys………………………….. 4 punts

SITUACIÓ ECONÒMICA:

INGRESSOS:

- Entre 5,5 i 4, 5 vegades IPREM ......................... 1 punt.
- Entre 4,5 i 3,5 vegades IPREM ...........................2 punts
- Entre 3,5 i 2,5 vegades IPREM ..........................3 punts
- Fins a 2,5 vegades IPREM.................................. 4 punts

SITUACIÓ FAMILIAR:

- Família nombrosa ............................................... 4 punts.
- Per número de fills i familiars a càrrec (màxim 4 punts) un punt per cada .
- Famílies monoparentals ...................................... 2 punts.


3.9 En cas de sol·licitar habitatge adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, caldrà acreditar tenir reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33% i que s’acrediti la mobilitat reduïda. Caldrà fer una sol·licitud concreta d’aquest habitatge.


4 CAUSES D’EXCLUSIÓ

Són causes d’exclusió:

4.1 L’incompliment o la manca d’acreditació dels requisits establerts al punt 3 d’aquestes normes.

4.2 La falsedat en les dades o en els documents aportats.

4.3 Que la sol·licitud estigui integrada per un nombre total de membres que superi la ratio d’ocupació màxima recomanada establerta al Decret 259/2003, de 21 d’octubre, sobre requisits mínims d’habitabilitat en els edificis d’habitatges i de la cèdula d’habitabilitat.

4.4 No s’admetran canvis, un cop registrada la sol·licitud, ni en el nombre ni en la identitat de les persones que hi constin.

4.5 Haver renunciat a l’adjudicació d’un habitatge de promoció pública (en qualsevol dels seus règims de finançament) en els darrers tres anys.

4.6 Una mateixa persona no pot constar en més d’una sol·licitud

4.7 Presentació de la sol·licitud fora de termini.


5 RELACIÓ DE DOCUMENTS PER ACREDITAR EL COMPLIMENT DELS REQUISITS:

Certificat (document original o còpia compulsada) d’empadronament HISTÒRIC amb data d’alta al Padró, de totes les persones que constin a la sol·licitud.

Certificats (documents originals o còpies compulsades) de béns immobles emesos per l’Ajuntament de la localitat on estan empadronades totes les persones que consten a la sol·licitud.

3 fotocòpies dels documents d’identitat (vigents) de totes les persones que constin a la sol·licitud, compulsades.

Fotocòpia compulsada del llibre de família, si escau.

Declaracions de responsabilitat (models adjunts) signades per les persones sol·licitants, fent constar :

o Que l’habitatge sol·licitat constituirà el domicili habitual i permanent.
o Que no són titulars de cap altre habitatge de protecció oficial ni de promoció pública, ni són propietaris de cap habitatge lliure.
o Que no han rebut finançament qualificat a l’empara de plans estatals d’habitatge durant els 10 anys immediatament anteriors a la sol·licitud actual.
o Estat civil de les persones sol·licitants. Caldrà aportar acreditació de formar parella de fet. En cas de ser divorciat o separat, caldrà aportar la sentència de separació o divorci.
o Autorització perquè l’administració pugui recaptar dades tributàries a l’agencia Tributària (només quan procedeixi). Aquesta autorització no eximeix la responsabilitat de presentar la documentació econòmica establerta en aquestes normes.


Documentació per acreditar els ingressos :

Fotocòpia compulsada de la declaració de renda completa de l’any 2007 de tots els membres de la unitat familiar obligats a presentar-la.

En cas de no haver presentat la declaració de renda de l’any 2007 per no estar-hi obligats d’acord amb la normativa tributària, caldrà presentar els documents originals o fotocòpies compulsades:

o Certificat d’altes i baixes a la Seguretat Social (Informe de vida laboral)
i
o Certificat/s d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF corresponents a l’any 2007 emesos per l’empresa/es en el/s període/s en què s’hagi treballat.

o Si s’és pensionista, certificat de la pensió percebuda l’any 2007, emès per l’organisme oficial corresponent, amb indicació del seu import.

o Autònoms: Certificat de les bases de cotització a la Seguretat Social i fotocòpia del darrer certificat d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF.

o Si s’ha estat a l’atur, certificat de l’Oficina de Treballs de la Generalitat de Catalunya (OTG), amb indicació del període d’atur i, si escau, dels imports percebuts l’any 2007.

En tots els casos anteriors, declaració de responsabilitat dels ingressos totals percebuts a l’any 2007.


** Per al còmput dels ingressos: es tindran en compte els percebuts pel sol·licitant i els membres de la seva unitat familiar.
El concepte de unitat familiar és el definit per les normes reguladores de l’impost sobre la renda de les persones físiques.
Les referències a la “unitat familiar” a efectes d’ingressos es fan extensives a les parelles de fet.
L’estat civil i la situació de parella de fet s’hauran d’especificar a la declaració de responsabilitat que s’adjunta a la sol·licitud.

** Per comprovar si la unitat familiar supera o no els ingressos màxims permesos:

En cas d’haver presentat declaració de renda (exercici 2007), es sumaran les quanties que figurin a la part general i a la part especial de la base imposable prèvia a la deducció del mínim personal i familiar.

En cas de presentar certificats d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF (exercici 2007) : es tindrà en compte la quantitat que figuri com a import íntegre satisfet derivat de rendiment del treball, restant les quantitats per despeses fiscalment deduïbles. No es consideraran les percepcions derivades de dietes, despeses de viatges i premis.

En cas de pensions i atur: es tindran en compte els imports íntegres descomptant les retencions i/o deduccions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.