Altafulla amb tota la il·lusió

27/10/08

Ple extraordinari d’ordenances fiscals: AUPA havia marxat i CiU ja s’havia incorporat al Govern.


Per tant tots els acords van sumar 7 vots. Inclòs per tant el de l’obligat augment (dins el Pla econòmic i financer aprovat el setembre; per a equilibrar ingressos per taxes amb les despeses de serveis que ens factura el Consell Comarcal) del 40% de la taxa de brosses. També, en relació als vots de dictàmens a la Comissió, ERC va passar de l’abstenció al no.
La negativa política a assumir el necessari risc de popularitat que pot representar aquest augment va ser el detonant de la sortida d'AUPA del govern. Recordem-ho: l‘única llista que es va estimbar a les darreres eleccions; la qual tot i donar suport inicial, per a després desdir-se’n com que finalment participà en la moció de censura d’abril va poder recuperar presència / poder al Govern: amb la primera tinença d’alcaldia i les regidories que va triar. Era la principal paradoxa del Nou Govern…
Precisament aquest dijous 23 d’octubre, a la Comissió de Benestar Social, la regidora Eva Martínez presentaria el fruit de la seva gran dedicació: el projecte i les bases d’adjudicació del Centre de Dia geriàtric del pisos assistits de l’Hort de Pau. Però aquesta fita d’acció de govern va quedar en segon pla dins d’AUPA perquè, des de la darrera setmana de setembre, va plantejar una reunió única del seu grup amb l’alcalde del seu govern J.M.Gené; objectant dues situacions d’hisenda (Cadastre / IBI + taxa del brossa) i dues d’urbanisme (hotel i Pla Territorial) segons la lògica perspectiva d’AUPA.
Aquest distanciament dins el govern i amb l’alcaldia s’anà accentuant: al Ple de setembre la regidora d’AUPA, i encara asseguda al segon lloc protocol·lari, esdevingué la veu més contundentment crítica contra el seu propi govern en el debat del Pla econòmic i financer. A la comissió d’Hisenda següent, provoca per tres cops el vot de qualitat de qui la presidia, el nostre regidor de PAU, que així vam poder presentat al Ple les propostes del govern. Ja aquell govern…

Si formulem hipòtesi de causes de fons d’aquest desenllaç proposem:
(a) AUPA encara sobrevalora el seu pes polític real dins d’Altafulla; com ABG, tampoc ha entès governar en coalició, pactant. AUPA encara es creu prou mestressa d’Altafulla perquè la va governar dues legislatures; ABG creiè que manaria el futur d’Altafulla perquè en fou la llista més votada (21%).
(b) Dins AUPA, l’exregidora d’Ensenyament de les dues legislatures manté la capacitat de marcar les pautes de criteris.
(c) De cultura política populista / matriarcal, el “què poden dir” fora … s’imposa al “què cal fer” dins. Tot el que suposa una certa grandesa política sempre els ha estat aliena i l’han combatuda obstinadament (consciència fiscal dels convilatans, confiança amb els agents econòmics, regidories de barri, espais per a l’oposició, assumir el Pla econòmic). Només compensat amb molta dedicació i treball; però mai en equip i “respectant” (paraula reiteradament / equívocament emprada per AUPA) les competències d’altres companys (a Brises del Mar, amb entitats del Patronat de Cultura).
(d) Com va demostrar la publicitat durant la campanya electoral, la candidata d’AUPA a l’alcaldia tenia certes “ínfules de vedette” …, del tot impermeable als raonaments dels companys de govern, amb criteris formats per molts consells tècnics del personal de secretaria, d’intervenció, de tresoreria, d’urbanisme municipal o d’assessorament, del SAM i BASE de la Diputació. El “representar” el suposat espectacular paper de fiscal del govern ha predominat sobre el “representar” els acordspresos per majoria dins el govern.
No cal dubtar que AUPA serà la veu més punyent “fiscalitzadora” del govern, entestada en el populisme…i ancorada en les glòries d’un passat que no tornarà… Tot i que l’argumentació persuasiva ha fracassat per convèncer-la de restar al Nou Govern, seguirem esmerçant-la per donar-li rèplica com a veu més incisiva de la nova oposició.

Per cert, amb l’entrada de Juan Spuch a Benestar i Sanitat, resulta que la meitat del primer govern, presidit per Francesc Farré “el Breu”, formem part del Nou Govern. Quan fèiem propostes per a vertebrar-lo, com ens recordà al sopar de celebració de dilluns passat després del Ple Extraordinari el regidor d’Ideal, postulàvem que Jano Jr. i l’Spuch hi havien d’entrar també (blog del 31-I-08)
Fonxo Blanc Canyelles, exregidor per PSC i UPA, regidor per PAU

Els comptes exactes de la primera fase de l’antiga N-340 i de la llar d’infants de l’Hort de Pau

La primera inversió ha pujat finalment 606.763,8 euros. Dels quals 375.752 (62%) han estat subvencionat pel ministeri de Foment, propietari fins aleshores del vial estatal esdevingut carrer municipal. Per tant l’aportació municipal final ha estat de 231.011,8 e. Desglossant capítols, la pròpia construcció ha representat 509.861 e; les minutes de projecte i direcció íntegre d’obres, per l’empresa del propi arquitecte municipal, fins a un total de 52.017 e. Les actuacions de l’empresa Mixta d’aigües: 34.026,86 e. L’apropiació d’un bocí de terreny de Joan Vives, per ampliar voreres: 8 mil e.
La llar d’infants de l’Hort de Pau ha fet invertir finalment 1 Milió 302 mil 159 euros (sí: 1.302.159 e.); dels quals 892.159 (68,5%) han estat aportats pel nostre Ajuntament i 410 mil per la Generalitat. La pròpia construcció ha elevat la xifra a 1.217.191 e. El projecte i direcció d’obres pel també autor del Palau / pavelló municipal ha costat 29.868 e. i les minutes de l’aperallador municipal 22.461 e. Els equipaments de la cuina han rondat la xifra de l’arquitecte: 29.328 e.

Assistents a la sala de Plens del darrer Extraordinari:

11 fidelíssims d’AUPA; 4 del PSC; 4 d’ABG; 2 d’ERC; 4 membres dels Diables; 1 home fort d’Ideal; un matrimoni i una veïna del carrer de Dalt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.