Altafulla amb tota la il·lusió

21/6/08

Transcendental Patronat de Cultura de juny

Com boi cada primer dijous de mes, sempre que el presideix el nostre regidor, el Patronat de Cultura celebra reunió. La del passat 5 de juny tingué quatre punts d’interès:
1) La programació d’estiu, coordinada amb Esports, de Cultura i Festes. Que podem llegir als cartells ja distribuïts i que anirem anunciant / informant cada cap de setmana, quan correspongui. Dins el Patronat ens vam adonar que el vesrpe / nit del 12 de juliol se’ns acumulaven les ofertes d’actes i rectificant ja hem traslladat a setembre el primer dels concerts dirigits per Claudi Arimany. També, del que restà per fixar després de la reunió, esmentar els cates de preentació de l’associació de Jazz presidida per Toni Pla; per tal de disposar de pressupost i de calendari, serà a la programació de la FM de sant Martí, el novembre.
2) La distribució de pressupost definitiu entre entitas i activitats del Patronat, després dels estalvis aprovats pel Ple que el deixen en 110.900 e. definitius.
Heus-ne el llistat complet per a les 11 entitats:
Diables, 5 actuacions (assegurances: 4.500 e. + 8.500 e. per compra i transport de material + 1.500 e. per ambulàncies).
Castellers d’Altafulla, també cinc presències ( 3.750 e.) + 1.500 e. per servei d’ambulàncies a plaça. Diades del 12 de juliol - i de sant Martí: 8.000 e.
Centre d’Estudis: 6.000 e.
Ateneu de Dones: 3.000 e.
Coral Nous Rebrots: 5 concerts ( 2.250 e.)
Agrupació Sardanista: 3.000 e.
CACA: 2.800 e. ( amb edició de llibre)
Ball de bastons: 2.500 e.
Cercle Artístic: 2.000 e.
Ali Supay: 2.000 e.
Museu Parroquial: 1.000 e.
Repartiment per activitats impulsades des de la Regidoria de Cultura:
Llibres Biblioteca: 3.000 e.
Escola de Plàstica i Escola de Teatre: 1.000 e. cadascuna, com a mínim de fundació
Concert d’havaneres: 5.500 e.
Música Clàssica: Publicitat: 3 mil e + Lloguers de pianos: 1.800 e. ( inclou X nit de Piano i Poemes)
Concert peces de Serge Muhler: 1.800 e.
Catxets 3 concerts i missa del Festival de Veus: 25 mil e.
Catxets dels 3 concerts internacionals: 15 mil e.

3) Aprovar per unanimitat la proposta al Ple de nomenament com a vocal de reconegut prestigi del compositor i músic Serge Mühle.
4) Comunicació de l’acord de la reunió de dimarts 3 de juny al vespre entre els representants dels Diables, del Cercle Artístic amb el president (Fonxo Blanc / PAU) i gerent del Patronat (Manel Ciércoles / PSC): millorar els espais d’ambdues entitats: destinant l’espai de la sala Marquès de Tamarit de la pallissa de l’era del Senyor a les classes amb model i exposicions del Cercle Artístic; l’era el Comunidor, com a nou local social dels Diables. L’espai que dinamitzarà i acollirà el Cercle Artístic (l’entitat que més actes hi presentava) mantindrà el seu caràcter d’espai obert i compartit per a possibles activitats de la regidoria o d’altres entitats els caps de setmana o cicles d’estiu o festius puntuals. El gerent del Patronat tindrà cura de la perfecta coordinació amb el Cercle Artístic per a compatiblitzar-ne els usos amb un calendari d’usos actualitzat i explícit; per a guardar el seu material habitual a la Sala, el Cercle Artístic disposarà del magatzem de l’equipament conegut com el “Museu”. Aquest final de juny i el juliol ja serà l’espai de l’embrió de l’escola de Plàstica, amb el ventall de cursets d’estiu; el darrer cap de setmana de juny acollirà una exposició de la Nit de Bruixes i els dies 11-13 de juliol l’anual exposició de joies i moda.

Balanç econòmic de la Festa de l’Olla:
El nou gerent presentà al Patronat el detall de despeses i ingressos de l’esmentat acte tradicional comunitari de primavera al Comunidor públic:
Els 310 tiquets van suposar 1.300 e + 600 e. d’aportacions de la rifa i del consum al servei de bar regit per la Comissió de Festes coordinada per Ramon Suñé. Total, doncs: 1.900 e. ingressats.
Les despeses només van pujat 568 e. més de l’ingressat; mercès a la gratuïtat dels 40 kg. de conill assumits per La Torreta del regidor de Comerç J.M.Pérez / Ideal. Detallem el gastat per a la Festa de l’Olla: bar, 773 e. + bodega, 216 e. + productes d’horta, 364 e. + 71 e. de varis + lloguer de cadires, 557 e. + 36 e. del butà + 450 e. de l’ambientació musical.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.