Altafulla amb tota la il·lusió

27/2/08

ABG al govern segueix multiplicant els seus errors de menyspreu de Pactes



Suposem que en seran dels últims. Però no deixen de sorprendre’ns i d’indignar-nos.
Vet ací que l’encara alcalde s’ha despenjat amb dos nomenaments d’assessors (d’ensenyament i de protecció civil) dels quals donarà compte al Ple de divendres 28 de febrer; un d’ells (el d’ensenyament) va ser rebutjat pel propi Ple en ser proposat com a gerent. Això sí: primer Farré en dóna compte per telèfon als regidors de l’oposició – tret del de PAU – com si els fes així… còmplices…
Segona: la junta de govern del passat 12 de febrer va acordar “suspendre el tràmit d’informació pública del projecte de reparcel·lació SUR 10 Brises del Mar / Les Esplanes fins a la presentació del corresponent projecte on quedin resoltes les esmenes que figuren a la part expositiva”.
D’aquest acord del Goven en minoria en vam tenir coneixement, d’una manera escrita al mateix moment i sense boi explicacions, la Majoria del Ple en la comissió d’urbanisme del dijous 21. Tractant-se d’una decisió tan transcendental i tan avalada en un exhaustiu i argumentat informe tècnic calia que, en una Comissió – amb presència de totes les forces – prèvia a l’acord del Govern en minoria, haguéssim rebut les explicacions tècniques, i debatre’n i consensuar-ne els criteris municipals al respecte; especialment en la participació i l’emplaçament de les cessions del 10% d’aprofitament. Temps en tenia la regidora de territori ja que l’informe estava signat el 29 de gener.
PAU proposa el criteri d’una operació de permuta de terrenys: dels d’habitatges municipals del SUR 10 per altres de més cèntrics ofertats per l’empresa urbanitzadora que, a canvi, construeixi a tot el contínuum de Brises.
L’informe d’arquitecte municipal del 29 de gener / acord de la Junta de Govern del 12 de febrer detalla un seguit de punts a esmenar a la memòria i als plànols presentada per Altafulla Life Resort s.l. Destaquem les relacionades amb possibles compromisos municipals i amb aquelles cessions de la iniciativa privada al patrimoni municipal:
1) En la parcel·la 1 (del Resort Geriàtric; de 277.905 m2 de sòl i 44 mil de sostre i costos de 11.493.893 €) especificar-ne dins el proindivís els percentatges de cadascun dels propietaris + especificar en el quadre de liquidació provisional que l’Ajuntament quedem exempts de pagaments de quotes d’urbanització + aplicant l’art.43.4 del Decret 305/2006, ja que és d’una parcel·la única i indivisible es proposa de substituir totalment la cessió del 10% del Geriàtric per l’equivalent al seu valor econòmic (“en tots els casos, l’equivalent s’ha de destinar a les finalitats dels patrimonis públics de sòl i habitatge”, delimita l’art.)
2) En les parcel·les 2 i 3 (d’ús hoteler; 19.969 m2 de sòl i 10.401 de sostre i costos de 2.716.738 €) garantir la construcció d’una única unitat hotelera mitjançant la substitució de la cessió per l’equivalent del seu valor econòmic o per permuta d’altres terrenys residencials dins el mateix sector.
3) La zona d’habitatges comprèn 12 illes (160 habitatges a 111.955 m2 de sòl; 25.603 m2 de sostres i costos de 6.687.355 €.; 128 d’unifamiliars de les illes 1 a la 9B i 20+12 plurifamiliars socials de les dues darreres illes, 10 i 11). El projecte de l’empresa urbanitzadora Altafulla Life Resort proposava a cessió del 10% les parcel·les ubicades a les illes extremes (a la 9B, limitades pels vials 8,3 i 9: les deu unitats de la 122 a la 131; de 10 habitatges de tipologia unifamiliar) i a la illa 11, la parcel·la 133, de 12 habitatges plurifamiliars socials, al final de la ronda vial 3. Sumen 8.744 + 3.571 m2.
En l’informe tècnic / acord de la Junta de Govern es mantenen les parcel·les 133; i només les 126 i 127 – laterals al vial vertical 3.
La parcel·la 133 d’acord amb un conveni de l’equip de govern AUPA+PSC (regidor Muntades) de fa un any (26 de febrer de 2007) ha d’esdevenir continuïtat de la franja perimetral de zona verda. Mitjançant una modificació puntual de planejament (*)
L’habitatge plurifamiliar social que correspon a aquesta parcel·la 133 serà transferit i reubicat a les parcel·les 126 i 127; amb una cessió que s’ha d’acostar als 3 mil m2 perquè la mateixa (*) n’augmentarà la densitat dels plurifamiliars – un augment de 30 habitatges; entre la parcel·la 132, de l’empresa, i les noves municipals (que passaran de 10 a 27).
Les 8 parcel·les restants de cessió al patrimoni municipal per tal de millorar-ne la futura valoració (tant per la possible subhasta, com la permuta que ara per ara defensem) són resituades en un lloc ben central, sumant una superfície de 6.462 m2 on situar després de * 10 parcel·les d’habitatges unifamiliars cadascuna.
Un cop el projecte de l’empresa sigui modificat (d’acord amb les esmenes de l’informe / acord o pactat definitivament) després d’un mes d’exposició pública serà aprovada la reparcel·lació del SUR 10. Moment per tirar endavant les modificacions puntuals del POUM; que també inclouen d’acord amb aquell conveni, de fa un any, dos canvis més al conjunt: més continuïtat dels equipaments i de franja de zona verda.
A la gràfica, que hem obtingut als serveis tècnics però que no ens lliurà i explicà amb cura la regidora de territori, la proposta inicial de l’empresa és marcada amb línia contínua; i amb discontínua, la de la Junta de Govern – sense cap prèvia informació i debat en Comissió!

Les decisions que hem de rebutjar (la dels nomenaments per forma i contingut; i la de tanta transcendència per al patrimoni municipal, per la forma unilateral que no pels continguts) també demostren el trist paper subordinat de CiU i ERC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.