Altafulla amb tota la il·lusió

3/8/07

Lloguer d'habitatges protegits: normes d'adjudicació


NORMES PARTICULARS DEL PROCÉS D’ADJUDICACIÓ EN RÈGIM DE LLOGUER DE 17 HABITATGES PROMOGUTS PER L’INSTITUT CATALÀ DEL SÒL A ALTAFULLA . LA FASSINA 18.


INFORMACIÓ DE LA PROMOCIÓ:

L’Institut Català del Sòl promou a la localitat d’Altafulla 18 habitatges en règim de lloguer, que adjudicarà de Direcció General de Promoció de l’Habitatge el Departament de Medi Ambient i Habitatge.

Edifici situat al carrer La Boga. A la planta baixa hi ha 1 local i 3 habitatges. A les altres tres plantes hi ha 5 habitatges per planta. La Superfície útil dels habitatges oscil.la entre el 39,60 m2 i els 62,70 m2.

1. MARC NORMATIU

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya

Reial Decret 801/2005, de 1 de juliol, pel qual s’aprova el pla estatal 2005-2008, per afavorir l’accés dels ciutadans a l’habitatge (BOE núm. 166, de 13.07.2005)

Decret 244/2005, de 8 de novembre, d’actualització del pla per al dret a l’habitatge 2004-2007. DOGC de 10 de novembre de 2005. Correcció d’errada al DOGC núm. 4512 de 17 de novembre de 2005.

Decret 166/2006, de 16 de maig, de reestructuració parcial dels departaments de Medi Ambient i Habitatge i Benestar i Família.


2. PROCÉS D’ADJUDICACIÓ

2.1. Informació i presentació de sol·licituds

L’empresa pública Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA) en virtut de l’encomana de gestió feta pel Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, gestionarà l’adjudicació de 18 habitatges públics en règim de lloguer al municipi d’Altafulla.

Les sol·licituds, que s’han de presentar en model normalitzat i adjuntant la documentació requerida, s’han d’adreçar a l’empresa pública Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA) i es poden obtenir i registrar a:

Ajuntament d’Altafulla: Plaça del Pou, 1. De dilluns a divendres de 9 a 14 hores.
Així mateix, es poden presentar per qualsevol del mitjans previstos a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El termini de presentació de sol·licituds és del 3 al 28 de setembre de 2007, ambdós inclosos.

Per accedir als habitatges cal acreditar el compliment dels requisits que s’especifiquen al punt 3 d’aquestes normes particulars.

2.2 Llistes provisionals d’admesos i exclosos

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, ADIGSA. / L’Ajuntament d’Altafulla, les valorarà d’acord amb la documentació aportada i en base als requisits d’accés previstos al punt 3 d’aquestes normes particulars i a les circumstàncies expressades al barem del punt 4. Un cop valorades totes les sol·licituds es faran públiques les llistes provisionals d’admesos i exclosos al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàg. Web d’ Adigsa www.adigsa.net. El termini de publicació de les llistes provisionals serà de 10 dies, durant els quals es podrà presentar reclamació, acompanyada de la documentació que l’avali. Durant aquest termini també s’haurà de presentar la documentació que manqui a la sol·licitud inicial, amb els efectes previstos a l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

2.3 Aprovació de les llistes definitives d’admesos i exclosos.

Finalitzat el període de reclamació es valoraran totes les reclamacions presentades en temps i forma, i la Comissió d’Adjudicació aprovarà la llista definitiva de persones admeses i de persones excloses. Aquesta llista es farà pública al taulell d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web d’ADIGSA
www.adigsa.net.
Contra la resolució que aprova la llista definitiva d’admesos i exclosos es podrà presentar recurs d’alçada en els termes previstos per la normativa vigent.

2.4 Sorteig

Els sol·licitants admesos amb major puntuació esdevindran adjudicataris. En cas d’empat a punts que sigui determinant d’adjudicació d’habitatge, es farà entre els empatats un sorteig. Un cop determinats els adjudicataris, ( per puntuació i en cas d’empat a punts per sorteig) s’efectuarà només entre ells el segon sorteig d’assignació d’habitatge concret, en el qual es tindrà en compte el nombre de persones que constin a la sol·licitud dels adjudicataris en relació al nombre d’habitacions dels habitatges de la promoció.

2.5 Llista d’espera

Les persones sol·licitants admeses que no hagin resultat adjudicatàries formaran la llista d’espera de la promoció.

La llista d’espera tindrà una vigència de dos anys o fins al proper sorteig i s’ordenarà d’acord amb el sorteig realitzat.

Aquesta llista d’espera servirà per cobrir les eventuals baixes que es produeixin entre les persones adjudicatàries seleccionades conforme l’establert als paràgrafs precedents i les noves entrades d’habitatges. Servirà també per adjudicar nous habitatges de promoció pública que s’hagin recuperat en aquest període.

Les persones que figurin a la llista d’espera hauran de continuar complint els requisits d’accés referits a nivell d’ingressos i manca de propietats, aprovats per aquestes normes, en el moment en què siguin requerits per a l’adjudicació. A aquests efectes, es podrà sol·licitar l’actualització de les dades o l’aportació de documents.

En cas de no aportació o de manca d’acreditació del compliment dels requisits d’accés es denegarà l’adjudicació per resolució i es requerirà a la persona següent de la llista d’espera.

2.6 Resolució d’adjudicació dels habitatges i d’aprovació de la llista d’espera, si escau

El director general de promoció de l’habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge emetrà la resolució per la qual s’aprova l’adjudicació dels habitatges i la llista d’espera, si escau.

2.7 Sobrants





En cas que el procés d’adjudicació finalitzés amb menys sol·licituds admeses definitivament que habitatges te la promoció; o en cas que havent llista d’espera aquesta s’hagi impulsat en la seva totalitat i restin encara habitatges buits a la promoció, s’obrirà un nou període de presentació de sol·licituds que s’establirà per Resolució. Aquesta també determinarà el manteniment o els canvis en els requisits d’accés.


3. REQUISITS D’ACCÉS

Per poder accedir a un d’aquests habitatges cal acreditar el compliment dels següents requisits d’accés:

3.1 Ingressos propis de la unitat familiar inferiors a 5,5 de l’IPREM, en còmput anual (2006) . Vegeu la taula d’ingressos màxims, concepte d’unitat familiar i es sistema de comptabilitzar si es superen o no els ingressos màxims. **

5,5 VEGADES IPREM
ZONA C:
1 MEMBRE: 43.400,82 e
2 MEMBRES: 44.743,12 e
3 MEMBRES: 46.667,55 e
4 MEMBRES: 49.319,12 e
5 O MÉS MEMBRES: 52.290,15 e

3.2 Ingressos propis de la unitat familiar superiors a 6.000 € en còmput anual de l’any 2006. (ingressos bruts)

3.3 Que les persones de la unitat familiar del sol·licitant i les persones que consten a la sol·licitud no siguin titulars del ple domini o d’un dret real d’ús o gaudi sobre algun habitatge. Cal que totes les persones que consten a la sol·licitud signin la declaració responsable relativa a les propietats (model adjunt).

3.4 No haver obtingut prèviament finançament qualificat a l’empara de plans estatals d’habitatge, durant els 10 anys immediatament anteriors a la sol·licitud actual. (model adjunt)

3.5 Fer una declaració de responsabilitat conforme si es resulta adjudicatari es destinarà l’habitatge adjudicat a domicili habitual i permanent. (model adjunt).

3.6 Que TOTES les persones que constin a la sol·licitud siguin MENORS de 35 anys a data d’inici del termini de presentació de sol·licituds.

3.7 Que el sol·licitant consti empadronat al municipi d’Altafulla, amb una antiguitat ininterrompuda mínima de 3 anys, estigui o no a data de presentació de sol.licituds empadronat.

4. BAREM DE PUNTUACIÓ

Les sol·licituds que compleixin els requisits d’accés establerts al punt anterior seran puntuades d’acord amb les següents circumstàncies, que hauran de ser degudament acreditades:

A) Empadronament: (per sol·licitant o unitat familiar)
De 3 a 5 anys d’antiguitat a comptar des de la data d’inici de presentació de sol·licituds........................................................................................................1 punt

De 5 a 10 anys d’antiguitat a comptar des de la data d’inici de presentació de sol·licituds.......................................................................................................2 punts

Més de 10 anys d’antiguitat a comptar des de la data d’inici de presentació de sol.licituds........................................................................................................3 punts

B) Renda unitat familiar (documentada) :

6.000 € -10.000 € = 5 punts
10.001 € -11.000 € = 4 punts
11.001 € -12.000 € = 3 punts
12.001 € -13.000 € = 2 punts
13.001 € -14.000 € = 1 punts
+ de 14.000 € …….= 0 punts

C) Nucli familiar

1 membre: 1 punts
2 membres: 2 punts
3 membres o més: 3 punts

D) Edat:

De 18 a 21 anys = 1 punt
De 22 a 24 anys = 2 punts
A partir de 25 anys = 3 punts

E) Situacions especials:

1. Ocupar una habitatge en condicions deficients d’habitabilitat:
- barraques, casetes o similars, així com habitatges la reparació dels quals importaria el 50% o més del valor cadastral de l’habitatge..................................................1 punt

- Ocupar una habitatge de superfície inadequada a la composició familiar del sol·licitant que estigui per sota de 10m2 per membre d’unitat familiar, i en tot cas d’una superfície inferior a 30m2.....................................................................................1 punt

- Estar mancat d’un habitatge en propietat, lloguer o usdefruit per causa d’accidents o declaració de ruïna, allotjament en habitatges rellogades, sotsarrendament, hostes o en convivència amb altres caps de família, sempre que s’acrediti una antiguitat no inferior a 6 mesos en relació amb la data d’inici de presentació de sol·licituds o tenir iniciat un procés judicial de resolució contractual, no imputable a la persona sol·licitant ..............................................................................................................1 punt

2. Famílies monoparentals: (es reconeixerà la condició de família monoparental amb l’aportació de la sentència judicial ferma que reconegui la custòdia a un dels dos progenitors i el certificat de convivència emès per l’Ajuntament corresponent. Per tant, en cas de custòdia compartida només tindrà el reconeixement el progenitor amb el que estigui empadronat) .............................................................................................. 1 punt

3. Altres circumstàncies socio-personals no recollides al barem.................. 1 punt


F) Minusvalies: (física i psíquica amb informe de l’ICASS de la Generalitat Catalunya que afecti a qualsevol membre de la unitat familiar)

33% - 65%: 1 punt
65% - 75%: 1,5 punts
Més de 75%: 2 punts


5 CAUSES D’EXCLUSIÓ

Són causes d’exclusió:

6.1 L’incompliment o la manca d’acreditació dels requisits establerts al punt 4 d’aquestes normes.

6.2 La falsedat en les dades o en els documents aportats.

6.3 Que la sol·licitud estigui integrada per un nombre total de membres que superi la ratio d’ocupació màxima recomanada. ( 5 persones).

6.4 Haver renunciat a l’adjudicació efectuada a favor seu, d’un habitatge de promoció pública ( en qualsevol dels seus règims de finançament) durant els tres anys anteriors, llevat que la renúncia sigui justificada.


No s’admetran canvis, un cop registrada la sol·licitud, ni en el nombre ni en la identitat de les persones que hi constin. Només es pot presentar i estar inclòs en una sol·licitud.


7 RELACIÓ DE DOCUMENTS PER ACREDITAR EL COMPLIMENT DELS REQUISITS:

- Certificat d’empadronament de totes les persones que constin a la sol·licitud.

- Certificats (documents originals o còpies compulsades) de béns immobles emesos per l’Ajuntament de la localitat on estan empadronades totes les persones que consten a la sol·licitud.

- 3 fotocòpies compulsades dels documents d’identitat (vigents) de totes les persones que constin a la sol·licitud, compulsades.

- Fotocòpia del llibre de família, si escau.

En cas de declarar altres circumstàncies socio-personals (punt 5 apartat E.3 de les normes particulars) caldrà aportar informe de la Treballadora Social d’Altafulla.

- Declaracions de responsabilitat (model adjunt) signades per les persones sol·licitants, fent constar :

o- Que l’habitatge sol·licitat constituirà el domicili habitual i permanent.
o- Que no són titulars de cap altre habitatge de protecció oficial ni de promoció pública, ni són propietaris de cap habitatge lliure.
o- Que no han rebut finançament qualificat a l’empara de plans estatals d’habitatge durant els 10 anys immediatament anteriors a la sol·licitud actual.
o- Estat civil de les persones sol·licitants/acreditació de formar parella de fet.(En cas de declarar que s’està separat o divorciat, caldrà aportar la sentència de separació o divorci.)
o- Autorització perquè l’administració pugui recaptar dades tributàries a l’Agència Tributaria (només quan procedeixi)


Documentació per acreditar els ingressos :


- Fotocòpia compulsada de la declaració de renda completa de l’any 2006 de tots els membres de la unitat familiar obligats a presentar-la.

- En cas de no haver presentat la declaració de renda de l’any 2006 per no estar-hi obligats d’acord amb la normativa tributària, caldrà presentar els documents originals o fotocòpies compulsades:

o- Certificat d’altes i baixes a la Seguretat Social actual (Informe de vida laboral)

o- Certificat/s d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF corresponents a l’any 2006 emesos per l’empresa/es en el/s període/s en què s’hagi treballat.

o- Si s’és pensionista, certificat de la pensió percebuda l’any 2006, amb indicació de l’import de la mateixa.

o- Si s’ha estat a l’atur, certificat de l’INEM, amb indicació del període d’atur i, si escau, dels imports percebuts.


En tots els casos anteriors, declaració de responsabilitat dels ingressos totals percebuts a l’any 2006.(model adjunt)



CÒMPUT D’INGRESSOS:

Per al còmput dels ingressos es tindrà en compte els percebuts pels membres de la UNITAT FAMILIAR de la persona sol·licitant.

El concepte d’unitat familiar és el que resulta definit per les normes reguladores de l’impost sobre la renda de les persones físiques.

Les referències a la unitat familiar als efectes d’ingressos es fan extensives a les parelles de fet.

L’estat civil i la situació de parella de fet s’hauran d’especificar a la declaració de responsabilitat que s’adjunta a la sol.licitud.


NIVELL D’INGRESSOS DE LA UNITAT FAMILIAR:

Per comprovar si la unitat familiar supera o no el límit d’ingressos màxims permesos:

En cas d’haver presentat declaració de renda (exercici 2006). Es sumaran les quanties que figurin a la part general i a la part especial de la base imposable prèvia a la deducció del mínim personal i familiar.

En cas de presentar certificats d’ingressos i retencions a compte de l’IRPF (exercici 2006): es tindrà en compte la quantitat que figuri com a import íntegre satisfet derivat de rendiment del treball , restant la quantitat/s per despeses fiscalment deduïbles. No es consideraran les percepcions derivades de dietes, despeses de viatges i premis.

En cas de pensions i atur: es tindran en compte els imports íntegres descomptant les retencions i/o deduccions.


RENDA DE LLOGUER.

Al quadre adjunt, feu atenció a la columna “ 1º quota mensual”. Allà consta la renda de lloguer mensual a satisfer, calculada amb el mòdul vigent a data d’elaboració d’aquestes normes. La renda de lloguer efectivament a satisfer serà la que resulti de l’aplicació del mòdul vigent a data de signatura dels contractes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.