Altafulla amb tota la il·lusió

21/12/09

El Ple aprova el pressupost de 2010

El Ple aprova el pressupost de 2010 amb els vots en contra de l’oposició: 7 vots a favor per 4 en contra. AUPA l’únic grup que no ha aprovat cap pressupost de la present legislatura. CiU, PAU i Jano Jr. els hem aprovat tots tres.

Prèviament havien estat refusades també pel bloc de Govern, i sense fisures, les propostes estrella ( evidentment “ obstinació IBI”) que pretenien crear una comissió de matriu altafullenca per a la revisió del Cadastre i preveure dues partides al Pressupost, l’una per a l’esmentada intrusa comissió i l’altra de “línia de subvencions a favor dels afectats del Cadastre”. La rèplica del Govern seguiex fonamentada en el fruit de les converses amb la responsable del Cadastre a la delegació de TGN, Nieves Montero, qui segueix afirmant, com prou sap el primer Govern ( la meitat ara a l’oposició) que per a la revisió del Cadastre actual s’han de donar dues modificacions del tot inexistent per ara: al preus de mercat immobiliari a Altafulla i en el Pla General (POUM); a més, i sobretot, aquella comissió des d’Altafulla envaeix les competències exclusives de la Hisenda estatal en les revisions del Cadastre.

La regidora Marisa Méndez-Vigo no volgué anar al Cadastre…

Després del ple ordinari de novembre que en fixà el criteri, representants del Govern i de l’oposició havien d’anar a aquesta entrevista. A última hora, i per fax, l’esmentada regidora ( tan mestresa del territori) s’hi negà perquè calia anar-hi amb l’acord previ del Ple sobre la moció ja exposada ( invasora de competències), com a mesura de “pressió de tots” des d’Altafulla. Quin entestament per sobre de les regles de joc en relació al Cadastre, de titularitat estatal i amb propis criteris harmònics.

AUPA, ERC, i un espontani d’ABG demanen a l’alcalde l’expulsió del Ple del nostre Regidor (sic)

L’espontani fins i tot s’aixeca de la cadira del públic i s’adreçà cap a la mesa del Ple. Els regidors des de la seva butaca. I com tota a rèplica… a la intervenció del nostre informat i contundent regidor d’Hisenda que a partir dels arguments de la responsable del Cadastre acusà l’oposició de la immoralitat de crear falses expectatives i de l’oportunisme polític de la seva actitud. Mals temps per a la dialèctica / pluralitat quan la consigna és “tots defensant el mateix” ( tots deriva en totalitarisme, com han fet explícit la regidora carregada de dards verinosos i el regidor més fluixet).
El regidor d’Ideal insistí en les tesis expressades per l’alta funcionària del Cadastre, com a assistent directe a la reunió a la seu provincial del servei d’Hisenda. Per cert, aquell espontani havia fet una trucada ( de “pressió”, és clar) a la responsable tècnica del Cadastre i des de la seva també condició de qualificadíssim alt funcionari d’Hisenda en altres oficines; motiu de queixa i de confidencial comentari desfavorable de la tan “pressionada” interlocutora.


ABG o AA? Farré deix de ser conseller comarcal, també.

Durant el llarg debat de la moció rebutjada, la regidora del PPC preguntà a quines sigles responen ja que en la convocatòria de l’acte d’unilateral ( apropiador) homenatge a la primera regidora Amparo Araque consta com organitzat per AA.
La culminació de la divisió dins d’ABG en el seu àmbit territorial que ha obligat a la minoria perdedora altafullenca ha culminat en el substitució al Consell Comarcal de Francesc Farré, del qual n’era un dels ben pagats vicepresidents.

AUPA i ABG / AA no accepten el pagament de les darreres factures de la Llar d’Infants i entorn de l’Hort de Pau.

Finalment culmina el pagament a l’empresa Gulinves de les obres i rectificacions de la tan “dissenyada segons patrons nòrdics”. 62.011,65 e facturats el novembre de 2007; dels quals 38.264 e. per als exteriors. Recordem que el cost total de l’obra fou finalment de 1.302.159 e. ( el 68,5% = 892 mil dels propis recursos de l’Ajuntament; la resta subvencionat per la Generalitat)
Però sense el vot de la continuadora del grup principal del govern que la inuagurà i de la primera regidora d’ensenyament de la present legislatura. De res els van servir les clares explicacions de la regidora d’Urbanisme / equipaments municipals de perllongar la retenció de la devolució de la fiança d’obres per a possibles microrehabilitacions, sobretot de filtracions d’aigua.
Per unanimitat van ser aprovades també dues factures de 2008: 14.891 e. com a derrama de


Exposició del pressupost en tàndem regidor d’hisenda & Alcalde: 6.320.231 e. en pressupost corrent (- 0,98%) i per ara 497.176 e. en inversions (79 mil a préstecs, pendents)

El nostre regidor en féu una introducció de les grans línies: pressupost aparentment continuista però en situació límit als ingressos que sense impostos indirectes reclamen el contrafort dels directes i especialment de l’IBI, perquè certament “ellos ( els motors de la construcció) no han vuelto”. L’IBI ha d’aportar mig milió d’euros més que l’any passat per tal de garantir l’equilibri pressupostari d’unes despeses amb moltes partides significatives ( escombraries, arquitectura i urbanisme) congelades; amb els antics patronats seguint el PEF i amb lleugeres elevacions a Benestar Social, Comunicació i Turisme.
Remarcà que el gruix de l’IBI ja ha aportat el màxim a l’equilibri de pressupostos i que per tant podrem baixar-ne el tipus el 2010: pujarà al cinquè tram la base cadastral i mantenint, com a màxim, la massa d’ingressos per IBI podem i hem de baixar el tipus. I per arguments d’equilibri pressupostari que no per raons preelectorals.
L’Alcalde glossà les pautades, exhaustives i tan explícites imatges de les barres dels grans capítols del pressupost, sempre coordinat amb el regidor d’Hisenda. Una projecció en power point lògicament conduïda pel regidor de Turisme.
El pressupost aprovat s’ha de completar assignant a inversions el possible préstec de 79 mil e. Al Ple de gener on també decidirem les inversions amb les transferències de capital del segon Pla Zapatero. El 20%, finalista per a educació, ha aportat 98 mil e. a l’equilibri dels ingressos.

Cultura i Festes, Turisme i Ocupació les dianes de l’oposició. Per AUPA, autora d’un fantasiós pressupost retocat, també Ensenyament.

Cadascun del tres grups – com el misteri de la santíssima trinitat en una sola deitat severa opositora: en arguments i el no! – s’entestà a amargar la nit als esmentats regidors. La justificació de la part de pressupost respectiva i les seves variacions interanuals ja havien esta prou explicades a les comission prèvies, però la barreja d’intoxicació per rivalitat i filosofia de castigar-nos a quedar-nos a casa sense cultura i festes perquè estem en Crisidoncs prou que sembla que no té aturador possible per a una oposició gegrària entre sí.
Cultura i Festes recupera el previst al PEF, però als regidors de l’oposició els agrada comparar amb les xifes de 2009, que són la meitat del previst i “necessari!” per tal de fer aixugar el romanent negatiu de 2007. El regidor Farré, a qui en la rèplica el nostre regidor prometé regalar-li mel contra la seva demostrada fel, exposà la variació interanual de Cultura i Festes en astronòmics percentatges.
El regidor de Turisme i Ocupació explica amb tots els ets i uts la incardinació de la nova Oficina d’Ocupació en la línia del Consell Comarcal i del SOC general català.
La regidora d’AUPA, pentinant el pressupost, intentà al debat a comissions fer el raconet per a les partides que reclamava la seva moció. Com que els arguments raonats que li acceptà el govern no es van moure de partida ( a Ensenyament i per al funcionament en gestió directa del pavelló) la seva nova estratègia fou un acurada exposició de fantasioses pujades d’ingressos i baixades de despeses que justament donaven quadrar un pressupost amb IBI amb 0,8%. Tanta “pruïja i dedicació” certament donaria més bon fruits al Govern; però el “vedettisme al Ple” tan transmés per la ràdio és prioritari en la seva escala de valors, com prou hem expressat des d’aquest bloc. I li la vam qualificar explícitament, guanyant-se el nostre regidor un bon bany d’aigua d’unes de les gerres d’auxili als maratonians i tensíssims Plens.

El nostre regidor parla amb el cor indignat: ¿els comunistes de xalet no poden pagar d’IBI a Altafulla 1.400 e. anuals quan els jubilats sense cap patrimoni immobiliari al final de la seva vida paguen 1.850 e. de lloguer públic? La pregunta ja havia estat formulada en aquest bloc, però en el cara a cara dialèctic, en seu oficial, la polèmica democràtica assoleix el seu cim!


Al capítol de personal, només 76.915 e. de repercusió pressupostària de les noves feines i 107.3303 e. d’estalvi al PEF pel només 0,3% de pujada dels sous.

Aquestes són les úniques novetats a la plantilla de personal: retorn de la plaça d’auxiliar administratiu per a l’àrea d’intervenció (20.288,54 e.) + auxiliar infantil però amb una reducció de mitja jornada ( 16.493,12 e.) + mig any a un terç de jornada d’informàtic (5.068 e.) + més dedicacions a l’Escola de Música ( 35.065,35 e.).

Policia (25,87%), Ensenyament ( 22,75%), Brigada (16,86%) i Oficines + Urbanisme ( 14,55% + 5,51%) les principals despeses de personal. Però Ensenyament incorpora ingressos per taxes, subvencions i 98 mil euros del segon Pla ZP que neutralitzen el 85% de la despesa en personal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.