Les
conseqüències a l’atur: 4.587.455 parats al juliol: 1.015.716 a
Andalusia, 614.792 a Catalunya, 564.768 al País Valencià, 522.421 a
Madrid, 289.785 a Canàries, 260.198 a Galiza, 245.464 a
Castella-la Manxa 216.494 a Castella-Lleó.
A
l’ensenyament públic: canvis a l’alumnat des primària + ESO +
batxiller + FP contrastat amb plantilles docents (2010-2012): +
116.272 alumnes amb – 2.870 professors: Madrid ( +
14.266 amb – 1.279); Galiza ( + 5.272 amb – 1.137); Castella- la
Manxa ( + 6.086 i – 803 professors);
Catalunya ( + 32.766 alumnes però – 445 professors); País
Basc (+5.453, - 289), Extremadura ( +339, – 204); Canàries (
+1.645, - 200), Andalusia ( + 18.790, -
103); País Valencià (+ 13.458, - 86).
Pugen professors i alumnes a Cantàbria, Astúries,
Castella-Lleó, La Rioja, Múrcia, Ceuta i Melilla. Repassem els
retalls diferencials, en funció del Govern autonòmic que en té les
competències: el bloc del PP fa pòdium en devallada de professorat:
- 3,82 a Galiza, - 2,6 a Castella-la Manxa, - 2,53 a Madrid.
Catalunya de CiU es situa en – 0,6 per darrera del País valencià
(-0,1%) i evidentment de l’Andalusia del PSOE!.
Miquel
Roca Junyent: “Hem de parlar amb duresa als alemanys i recordar-los
la història: ens van fer passar dues guerres mundials que
van destrossar Europa i la Mediterrània fou solidària amb ells. Que
no ens donin lliços ara! Europa és la nostra gran oportunitat!”
Anton
Costas a “Ni contigo ni sin tí...”: “Per què
Alemanya impedeix al BCE actuar com un vertader banc central és un
misteri. Especialment si considerem que el estudis sobre costos d’un
trencament parcial o total de l’eurozona assenyalen que Alemanya en
fora la gran perdedora. Sí això és així, ¿ com entendre la seva
tossuderia, arrogància i fatxenderia? Podem plantejar dues
hipòtesis. En la primera és que la seva conducta està moguda per
interessos nacionals a curt termini. L’austeritat imposada als
països sobreendeutats fóra una manera de donar temps per tal que
els seus estalviadors i els seus bancs recuperin el que van prestar
al sector públic i privat d’aquests països. A més, en
refugiar-se els capitals en el deute alemany els permet els guanys
d’un dumping financer, a cost zero o negatiu, en perjudici de la
Hisenda i de les empreses dels països més dèbils. La
segona, és que el seu capteniment està motivada per la seva visió
de com avançar en la integració europea. Alemanya vol forçar
França a acceptar la Unió Política com a pas previ a deixar fer al
BCE les funcions de blanc central; però França s’hi resisteix a
aquesta condició i defensa la Unió Bancària. El resultat incert
d’aquesta nova guerra franco-prussiana és el risc de trencament de
l’euro”
“Els
600 punts de sobrecost que ha anat pagant el Tresor espanyol per a
finançar-se els darrers mesos es deuen, en part, al risc pròpiament
espanyol, derivat dels nostres mals – sobreendeutament més privat
que públic; dèbil competitivitat -, que probablement explica un
sobrecost de 300 o 350 punts i la resta el risc de l’euro. Si
s’eliminés, la prima de risc espanyola baixaria a nivells
sostenibles i no hi hauria problemes per a seguir finançant-se als
mercats privats de capitals”.
“El
rescat, en alguna de les seves modalitats, fóra com si en lloc de
llençar un flortador de suro, que t’ajuda a tornar al vaixell,
te’n fessin arribar un d’acer, que t’enfonsa definitivament en
la recessió, l’estancament, l’atur i la pobresa. En aquestes
circumstàncies el dilema de l’euro s’expressaria en tota la seva
força: Ni contigo ni sin tí tienen mis males remedio, contigo
porque me matas, sin tí porque yo muero...”
J.M.Colomer
a “Más impostos amb representación”: “El dilema
polític de la UE fou resumit fa algun temps per Jean-Claude Juncker,
president de l’Eurogrup i el membre més antic del Consell
d’Europa: “Tots sabem el que cal fer –
digué – però no sabem com ser reelegits quan ho hàgim fet”
(...) El pitjor desajust és que polítics, com Juncker,
que pren decisions a nivell de la UE, sinó a nivell estatal. Dubten
a fer el que saben que cal fer en les institucions europees perquè
no estan pendents de les expectatives i demandes de l’electoral
europeu, sinó de les reaccions dels contribuents i votants dels seus
districtes electorals”
“El
Consell format pels caps executius estatals hauria de ser més
directament representatiu i capaç de retre comptes a l’electorat
europeu. Aquesta és, evidentment el tipus d’opció que
escollí EEUU. Així les decisions de la UE, alhora que tindrien més
capacitat d’emetre deute, recaptar impostos i proveir inversions
públiques i d’estabilitat econòmica, per bé que haguessin
començat les seves carreres polítiques a diguem, Alemanya,
Finlàndia o Luxemburg, podrien obtenir un suport popular a països
perifèrics, meridionals o orientals que es beneficiarien d’una
major integració federal – de manera semblant al que també
succeeix a EEUU-. En els termes de Juncker, llavors podrien saber com
ser reelegits, per bé que per a càrrecs diferents, d’àmbit
europeu”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
L'únic criteri per publicar els comentaris serà que siguin signats.